luni, 31 decembrie 2018

LA CRUCEA DINTRE ANI



            
        Acum ceva nopţi am visat că am murit şi că deja trecuseră mulţi ani de la acest moment. Senzaţia a fost aceea de uitare, crucea uitată de vreme mărturisea doar un nume, al meu, un nume ce odată purtase cu el toate trăirile unui om plin de viaţă. Ştiu, pare ciudat să spun asta taman la final de an când, cei mai mulţi oameni, plini de euforie, îşi urează cele mai bune gânduri, dar niciodată nu trebuie să uităm și acest aspect. Nu doresc să scriu multe, Ecclesiastul spune înmiit mai frumos decât mine că „pentru orice lucru este o clipă prielnică şi vreme pentru orice îndeletnicire de sub cer.
            Vreme este să te naşti şi vreme să mori; vreme este să sădeşti şi vreme să smulgi ceea ce ai  sădit.
            Vreme este să răneşti şi vreme să tămăduieşti; vreme este să dărâmi şi vreme să zideşti.
           Vreme este să plângi şi vreme să râzi; vreme este să jeleşti şi vreme să dănţuieşti.
            Vreme este să arunci pietre şi vreme să le strângi; vreme este să îmbrăţişezi şi vreme este să fugi de îmbrăţişare.
         Vreme este să agoniseşti şi vreme să prăpădeşti; vreme este să păstrezi şi vreme să arunci.
            Vreme este să rupi şi vreme să coşi; vreme este să taci şi vreme să grăieşti.
         Vreme este să iubeşti şi vreme să urăşti. Este vreme de război şi vreme de pace.
          Care este folosul celui ce lucrează întru osteneala pe care o ia asupră-şi?
        Am văzut zbuciumul pe care l-a dat Dumnezeu fiilor oamenilor, ca să se zbuciume.
         Toate le-a făcut Dumnezeu frumoase şi la timpul lor; El a pus în inima lor şi veşnicia, dar fără ca omul să poată înţelege lucrarea pe care o face Dumnezeu, de la început până la sfârşit.
          Atunci mi-am dat cu socoteala că nu este fericire decât să te bucuri şi să trăieşti bine în timpul vieţii tale.
           Drept aceea dacă un om mănâncă şi bea şi trăieşte bine de pe urma muncii lui, acesta este un dar de la Dumnezeu. ………..
          Şi mi-am dat seama că nimic nu este mai de preţ pentru om decât să se bucure de lucrurile sale, că aceasta este partea lui, fiindcă cine îi va da lui putere să mai vadă ceea ce se va întâmpla în urma lui?”
        Vă urez şi eu, prin simple cuvinte, cu mulțumire și spre iertare, să zidiţi neuitarea prin faptele cu care vă pavaţi urcușul pe drumul veşniciei în trecerea anilor.
     „Carpe diem, quam minimum credula postero”! La crucea dintre ani, la mulți ani!

32 de comentarii:

  1. Sărutmâna Părinte! La mulți ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un an nou cu binecuvântată bucurie să fie și la voi, Iuliana!

      Ștergere
  2. La multi multi ani sa ne traiesti parinte, sa ne bucuram de "povete" si "povesti de suflet"....sa fie pace si binecuvantare pe pamant! de la cel mai mic la cel mai mare va dorim sanatate si bucurii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă mulțumesc frumos și eu de gândul bun și de calda apreciere! Să aveți lumină și bucurie, liniște sufletească și curată răbdare. La mulți și binecuvântați ani!

      Ștergere
  3. Cea mai linistita si frumoasa urare, Padre! Va multumim si va uram sa vina un an bun, cu sanatate si cu ce stie Cel de Sus ca trebuie in viata fiecaruia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La lucruri pompoase nu mă pricep, Laura, știi bine, iar simplele-mi cuvinte, cele scrise din sărăcia sufletului meu, le dăruiesc cu mare drag. Să fiți sănătoși, voioși și binecuvântați și voi ani mulți și fericiți!

      Ștergere
  4. La mulți ani cu sănătate, bucurii și împliniri, părinte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. An nou cu binecuvântate clipe de bucurie și senin să fie și la casa voastră, Mioara!

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Un an nou cu maximă sănătate, bucurie și liniște sufletească vă doresc și eu!

      Ștergere
  6. La mulți ani cu sănătate, bucurii și împliniri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu pace, bucurie și lumină să fie anul ce vine și la casa voastră!

      Ștergere
  7. Si cuvintele ar trebui lasate de cele mai multe ori asa,simple,dar mai ales sincere.Si eu stiu ca vin din suflet de Om bun,cu drag de oameni.
    Iti doresc ca toate gandurile si faptele bune sa ti se intoarca inzecit.An nou fericit Padre!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc frumos de gândul bun, Claudia, de gândul bun și apreciere! Binecuvântate clipe de bucurie, răbdare, senin și sănătate să fie la casa ta în noul an!

      Ștergere
  8. Sărut mâna, părinte!
    La mulți ani!

    Manuela

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. An nou bun cu bucurie, senin și binecuvântată lumină vă doresc și eu, Manuela!
      Binecuvântări casei tale frumoase!

      Ștergere
  9. Şi mi-am dat seama că nimic nu este mai de preţ pentru om decât să se bucure de lucrurile sale, că aceasta este partea lui, fiindcă cine îi va da lui putere să mai vadă ceea ce se va întâmpla în urma lui?”
    La mulți ani Padre!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ecclesiastul grăiește minunat, iar noi, muritorii, nu avem decât să luăm aminte.
      La mulți ani, Mari!

      Ștergere
  10. Toate urarile de bine si din partea mea! La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. An nou bun cu bucurie, senin și binecuvântată lumină vă doresc și eu, Cristina! Noul an să fie cu spor în toate cele bune și de suflet ziditoare!

      Ștergere
  11. Bucurie mi-e sunetul ce-l aud, bucurie mi-e raza de soare strecurată prin lamelele jaluzelei fix pe ecranul meu, bucurie mi-e cuvântul citit, bucurie mi-e cuvântul ce-l las, tot ce primim cu frumos ne primenește sufletul, ne înalță privirea și gândul. Avem nevoie de mai multă conștientizare a bucuriei ce ne înconjoară. Am multe restanțe dar nu mă grăbesc să le dau, sunt motivul meu de-a tot învăța! Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că ziua dintâi a anului ți-a adus un strop de bucurie, și îndrăznesc să cred și să sper că fiecare zi a acestui an trebuie să-ți aducă minim un strop de bucurie, căci slavă Domnului, ai nenumărate motive pe lângă tine pentru a trăi această stare.
      Un an nou cu binecuvântate clipe de senin și blândă lumină să fie la casa voastră, Daniela!

      Ștergere
  12. Seara buna, la casa ta, Padre! Un început de an bun și frumos asa cum sunt și cuvintele tale

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tiana, îți mulțumesc frumos de gândul bun de aici și de pretutindeni, căci ai găsit mai multe căi de urare în toate aceste sărbători!
      Anul ce taman a început să aducă bucurie și lumină, sănătate și răbdare și-n casa voastră, știi tu, așa cum mi-a prescris mie medicul.

      Ștergere
  13. Multumim parinte Victor, Doamne ajuta fiecaruia!

    Mihaela Pojogu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu îți mulțumesc frumos, Mihaela! Maximă sănătate, bucurie și liniște sufletească să aveți și voi în fiecare zi a anului ce a început.
      La mulți ani!

      Ștergere
  14. "Intristat-va si va jeliti,rasul vostru intoarca-se in plans si bucuria in intristare! " -- tot Biblia
    Fericirea pt mine tine de paradisiac,aici e dimensiunea suferintei pe care trebuie sa o suferim ca sa ne mantuim,Oamenii fug de ea cat pot ei de bie,se sustrag unor indatoriri,iar fuga de suferinta, fuga de dragoste este!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fuga nu este bună decât atunci când știi că nu poți rezista unor ispite, și nu e rușinoasă nicidecum în acest sens. Altfel, mărturisirea până la mucenicie ori, cum zici tu, împlinirea îndatoririlor spre mântuire, chiar duce la fericire, una călită prin răbdare.
      Un an nou binecuvântat!

      Ștergere
  15. La mulți ani!
    Tot legat de vise... Acum o săptămână am visat ca cineva urma sa ma omoare și stand eu asa sub cuțitul aceluia trăiam un sentiment de regret ca nu sunt pregătită sa ma duc înaintea lui Dumnezeu. Într-un final am scăpat în vis😊dar mi-a rămas mult timp sentimentul(chiar și acum) de îngrijorare ca dacă ar fi sa mor nu as fi pregătită!
    Sa ajute Dumnezeu sa ajung la spovedit săptămâna aceasta!
    Doamne ajuta! Blagosloviti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu câți din noi suntem cu adevărat pregătiți, Andreea. Mă gândesc însă că sunt destui cei care visează ca mine ori ca tine și că, măcar și pentru scurtă perioadă, caută mai mult spre cele ale sufletului și spre Dumnezeu decât spre cele strict materiale.
      „Cine are moarte veșnic în față nu va greși niciodată”, cam așa spunea sf. Ioan Scărarul, și mare dreptate avea, gândul că poți claca în orice clipă păstrează conștiința trează.
      Să-ți fie mărturisirea spre liniște și îndreptare!
      Zi binecuvântată!

      Ștergere
  16. Parinte, inca nu e Pastele dar primesti un "La multi ani" pentru 2019?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cleo, știi cum e urările, la fel cum e cu bugetele (știu că-ți plac temele astea), adică niciodată nu sunt de ajuns și mereu facem rectificări, doar că la urări sunt mereu pe plus. Primesc, cum să nu primesc, primesc cu drag și întorc cu bucurie!

      Ștergere