duminică, 3 mai 2009

LA COADA

Oare si la Dumnezeu o fi birocratie?
De ce zic asta? Pai intro zi, in timp ce stateam la o coada interminabila, la o banca oarecare, sa-mi platesc datoriile, doar ce m-am vazut la coada la Dumnezeu, sa-mi platesc datoriile, pe care, intre noi fie vorba, niciodata nu voi putea sa le platesc, ca nu am adunat atatea fapte bune ca sa rascumpar macar dobanda faptelor rele facute prin lume.
Bun deci. Si cum stand la coada la banca, si gandindu-ma la plata ce trebuie sa o fac si inaintea Lui Dumnezeu, vad 2 doamne. Una bine imbracata, infipta, cu tupeu, cealalta, modesta, curata, linistita, statea si astepta sa plateasca. Aproape ii venise randul. Cand, hop, cucoana, vine in fata repede, si incepe sa ceara informatii, hartii, diverse. Lumea vocifera in rand, doamna modesta astepta, eu priveam ,ca la coada. Ce chestie, zic, ce timp pierdut. La ghiseu casiera ii reproseaza doamnei ca e a 3 oara cand vine sa ceara informatii in acea zi, ca mereu sare peste rand, ca lumea face galagie. Cucoana zice: ,,ce, e dreptul meu, daca e al meu trebuie sa-l iau"! In fine ia ce are de luat si pleaca, lumea o apostrofeaza dar ea iese cu nasul pe sus. Ce chestie....
Vine randul femeii modeste, scoate un pachet de cafea, il da femeii de la caserie si-i multumeste pentru ajutorul acordat cu un dosar saptamana ce a trecut. Ce chestie zic eu iar, a stat la coada aia doar pentru a-i multumi, chiar asa, ce chestie, putea sa intre in fata dar........si atunci iar ma vad in fata lui Dumnezeu. Ce imbulzeala Doamne zic iar, toti cereau, toti vroiau cate ceva, toti cu mana pe sus, Doamne vreau din aia, ba mai buna cealalta, Doamne da-mi, Doamne fa-mi........
Stiti ceva, si acolo, la coada erau unii linistiti, erau cei care vroiau sa multumeasca, putini, modesti, curati.
Am plecat, mi-am platit rata si am plecat sa adun cateva fapte bune drept multumire pentru ceea ce mi-a dat Dumnezeu pana acu. Daca lipsesc sa stiti ca pe acolo umblu.....nu doar sa cer, ci sa mai si multumesc.

2 comentarii: